top of page

Kurumsal sosyal sorumluluk & SOSYAL UYGUNLUK

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir?

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, ÅŸirketin sosyal olarak kendisine, paydaÅŸlarına ve kamuya hesap verebilir olmasını saÄŸlayan, kendi kendini düzenleyen bir iÅŸ modelidir. Toplumdan aldığını topluma kazandırma ilkesiyle refah seviyesi, eÄŸitim ve saÄŸlık faaliyetlerini gözetme, destek olma durumudur. Kurumsal Sosyal Sorumluluk aynı zamanda ‘’Kurumsal Sürdürülebilirlik’’, ‘’Sürdürülebilir Ä°ÅŸ’’ olarak da adlandırılabilir.

Åžirketler, kurumsal sosyal sorumluluÄŸu uygulayarak ekonomik, sosyal ve çevresel konuların toplumda yarattıkları etkiyi gözlemler, ölçer ve onu daha olumlu hale getirmek için planlı bir ÅŸekilde çalışır.

Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Faydaları Nelerdir?

  • MüÅŸterinin kalıcılığını ve çalışmanın sürekliliÄŸini saÄŸlar

  • MüÅŸteri ve tedarikçi iliÅŸkilerini kuvvetlendirir

  • Efektif bir iÅŸgücü yaratır, güvenilen bir iÅŸveren olmanızı saÄŸlar

  • DoÄŸaya ve çevreye verilen zararları azaltır

  • Kurumsal kültürü güçlendirerek müÅŸteri ve çalışan baÄŸlılığını arttırır, personel sirkülasyonunu azaltır

  • Rekabet avantajını korumanıza destek olur

  • Sosyal, çevresel ve finansal baÅŸarılar oluÅŸturur

  • Yeni iÅŸ imkanları saÄŸlar

  • Marka itibarı oluÅŸturur

Sosyal Uygunluk Nedir?

Sosyal uygunluk, bir iÅŸletmenin çalışanlarına ve çevreye nasıl davrandığının; sosyal sorumluluk kavramını kendi içinde nasıl uyguladığının göstergesidir. Sosyal uygunluk denetimleri bir iÅŸletmenin sosyal uygunluk standartlarını ne doÄŸrultuda karşıladığının izlenmesi için gereklidir.

Sosyal Uygunluk Neden Önemlidir?

Günümüzde Sosyal Uygunluk Denetimlerini, global ve yerel markalar tedarik zincirlerinde kendi ürünlerini üreten fabrikaların, belirli kanun ve standartları bünyelerinde uygulayıp uygulamadıklarını belirlemek için istemektedirler. Bunun sebebi, markaların itibar yönetiminin tüm tedarik zincirini kapsamasından kaynaklanmaktadır. ÖrneÄŸin; ünlü bir markanın herhangi bir ülkede üretim yaptırdığı fabrika veya fason iÅŸletmesinde çocuk iÅŸçi çalıştırılıyor olması, o markanın tüketiciler, hissedarlar, kamuoyu, hükümet, sivil toplum kuruluÅŸları, rakipleri; kısacası tüm paydaÅŸları nezdinde itibar kaybetmesine, ciddi bir eleÅŸtiriye ve maddi kayıp gibi birçok olumsuzluÄŸa sebep olmaktadır. MüÅŸteriler/Markalar çalışma yaparken artık yalnızca fiyat ve kaliteden ibaret olan çalışma ÅŸartlarına deÄŸil, iÅŸletmenin Sosyal Uygunluk seviyesinin de uygun olması gerekliliÄŸine de önem vermektedir.

Sosyal uygunluk yönetim sistemleri sayesinde iÅŸletmeler olası uygunsuzlukları veya var olan eksiklikleri en kısa zamanda fark eder ve bunları gidermek/iyileÅŸtirmek adına aksiyon alma yönünde giriÅŸimde bulunurlar. Bu da onların sosyal uygunluk standartlarını gözettiÄŸini gösterir ve marka ile çalışma koÅŸulları saÄŸlanmış olur. Sosyal Uygunluk kriterleri kısaca ülke iÅŸ kanunları, iÅŸ saÄŸlığı ve güvenliÄŸi mevzuatı, çevre kanunları ve çalışılan markanın sosyal uygunluk standartlarından ibarettir.

ÖRGÜT VE GÄ°RİŞİMLER

ilo-banner.png

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO)

ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü), BirleÅŸmiÅŸ Milletler’in çalışma yaÅŸamındaki uzman kuruluÅŸudur. ILO uluslararası çalışma standartlarını belirlemekte, çalışma yaÅŸamında hakları gözetmekte, insana yakışır iÅŸ fırsatlarını özendirmekte, sosyal korumayı ve çalışma yaÅŸamındaki meselelerle ilgili diyaloÄŸu güçlendirmektedir.

bottom of page